Beleggingen

 

Uw adviseur in beleggingsvastgoed

Ons makelaarskantoor bemiddelt bij de verkoop van beleggingsobjecten in Rotterdam en omgeving. Via stille en online verkoop van beleggingsvastgoed realiseren wij voor beleggers ruim 40 verkooptransacties per jaar. Wij garanderen een degelijk verkoopproces en zorgen voor een goed verkoopresultaat met overdracht bij de notaris zonder gedoe. De objecten die wij verkopen zijn divers: van enkele woningen, winkel- en bedrijfsruimten en kantoorpanden tot meerpandige woonblokken, complexen van bedrijfshallen en kleine tot middelgrote vastgoedportefeuilles. Via de stille verkoop selecteren wij uit ons netwerk van 7.000 beleggers 3 tot 5 investeerders waarvan wij weten dat zij dergelijk vastgoed aan wensen te kopen, stevig bieden en afspraken keurig nakomen. Bij een online verkoop plaatsen wij het object op BeleggingspandRotterdam.nl, ons zusterbedrijf dat wij ook beheren vanuit ons kantoor aan de Schiedamsedijk. Ook plaatsen wij wekelijks objecten op Funda (in geval van woningen), Funda in Business (in geval van bedrijfspanden), onze sociale mediakanalen en wordt het object per e-mail verstuurd aan 7.000 beleggers. Door wekelijks aanbod online te plaatsen zijn wij verzekerd van het beste netwerk en ervaren wij wekelijks wie op dat moment de beste kopers zijn. Deze beleggers ontvangen vervolgens van ons het aanbod bij de stille verkopen, daar waar discretie gewenst is vanuit de verkoper of wanneer deze verkoopwijze beter aansluit bij een specifiek object. Overweegt u een verkoop van uw vastgoed? Bel ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Stappenplan

1.

Vrijblijvende waarde indicatie

Overweegt u een verkoop en bent u benieuwd wat wij uw vastgoed waard vinden? In een eerste gesprek kunnen wij met beperkte informatie en zonder bezichtiging aangeven hoe wij globaal de waarde van uw vastgoed zien.

2.

Vrijblijvende waardebepaling

Na onze eerste indicatie kunnen wij de waarde vervolgens nauwkeuriger uitwerken. Met aanvullende informatie vanuit eigenaar gaan wij hier vrijblijvend, discreet en kosteloos mee aan de slag. Indien mogelijk brengen wij graag een bezoek aan het pand alhoewel dit niet voor elk type vastgoed noodzakelijk is. Naast het uitwerken van de waarde bespreken wij ons plan van aanpak met u.

3.

Aan de slag

Onze voorwaarden worden met u bevestigd. Onderdeel hiervan is altijd onze ‘no cure, no pay’ regel. Zonder resultaat voor opdrachtgever geen kosten. Indien gewenst en indien mogelijk bezoeken wij het pand voor een opname en wat foto’s en maken wij vervolgens onze verkoopdocumentatie op. Bij een stille verkoop gaan wij discreet te werk en selecteren wij 3 tot 5 beleggers gaat uit ons netwerk. Is een online verkoop gewenst dan plaatsen wij het aanbod op Funda in Business en/of Funda + BeleggingspandRotterdam.nl + sociale media + e-mail aan 7.000 beleggers

4.

Bespreken biedingen

Geïnteresseerde kopers staan wij uitgebreid te woord en ontvangen alle beschikbare documentatie van ons. Objecten die (gedeeltelijk) leeg/onverhuurd zijn kunnen vrijblijvend bezichtigd worden. Volledig verhuurde panden bezichtigen wij doorgaans pas nadat wij een passende bieding met voorwaarden hebben ontvangen. De biedingen die wij ontvangen bespreken wij uitgebreid met kopers zodat wij een goed beeld hebben van de diverse kopers. Vervolgens adviseren wij verkoper met betrekking tot de diverse voorstellen. Naast de geboden koopsom zijn eventuele voorbehouden van koper ook van groot belang.

5.

Opstellen koopovereenkomst

Nadat er overeenstemming is bereikt met koper stelt ons kantoor de koopovereenkomst op. Hiervoor hanteren wij het standaard model waarin de rechten en plichten van zowel verkoper als koper keurig en evenwichtig verwoord zijn. Namens verkoper adviseren wij in geval van verhuurd vastgoed doorgaans een ‘as is, where is’ bepaling en indien van toepassing een ouderdomsclausule op te nemen.

6.

Notaris en transport

De getekende koopovereenkomst met aanvullende documenten wordt aan de desbetreffende notaris gezonden die het notarieel transport kan voorbereiden. Eventueel benodigde energielabels vragen wij namens verkoper aan en daags voor notarieel transport bestuderen wij de leveringsakte en nota van afrekening namens verkoper.

7.

Overdracht beheer

Daags na notarieel transport worden de gelden door notaris overgeboekt aan verkoper en versturen wij namens verkoper alle originele documenten aan koper. Ook worden huurders geïnformeerd over de eigendomsoverdracht met de contactgegevens van koper of diens beheerder. Vanaf dat moment wordt dat het nieuwe aanspreekpunt voor huurders.

Deskundig & ervaren

De afgelopen jaren hebben wij inmiddels vele honderden beleggingstransacties succesvol tot stand gebracht. Van enkele verhuurde woningen en bedrijfspanden tot grote vastgoedportefeuilles verspreid over meerdere steden. Van kleine, particuliere beleggers als koper tot beursgenoteerde, institutionele beleggers uit Engeland en Amerika. Met onze ruime werkervaring signaleren wij eventuele obstakels ruim voordat deze een probleem kunnen vormen zodat we keer op keer de verkooptransactie tot een succesvol einde weten brengen. Beleggingstransacties blijken ook voor notarissen een aparte specialisatie te zijn waardoor wij regelmatig dezelfde notarissen weer tegenkomen. Door verkoopstukken vakkundig aan te leveren en een professionele, kritische werkhouding van onze kant onderhouden wij een uitstekende werkrelatie met de ervaren notariskantoren in de grote steden van Nederland. Ook dit komt een soepel verkoopproces ten goede.

Neem contact op

Overweegt u een verkoop van uw vastgoed of heeft u een andere vraag? Neem daarvoor contact op met ons via dit formulier. Bellen mag ook via 010-213 1231.

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

contactgegevens

objectgegevens (optioneel)

recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms